خرید پرتقال نافی جهرم درجه یک به صورت عمد در بسته بندی های پلاستیکی

مرکبات یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان است. فصل پاییز و زمستان با وجود این پرتقال های مشخص جذابیت بیشتری دارد و البته تاثیر آن بر سلامتی نیز بسیار مهم است. از انواع پرتقال می توان به پرتقال نافی اشاره نمود که یکی پرطرفدارین هاست برای خرید پرتقال نافی جهرم درجه یک به صورت عمد در بسته هاس پلاستیکی می توان به مراکز مختلف مراجعه نمود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید پرتقال نافی جهرم درجه یک به صورت عمد در بسته بندی های پلاستیکی

پرتقال نافی جهرم

پرتقال نافی جهرم پرتقال یکی از انواع مرکبات به وفور و در انواع مختلف یافت می شود و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در کنار پرتقال تامسون، یکی دیگر از انواع پرتقال پرطرفدار، پرتقال ناول است که در ایران به پرتقال جنوبی معروف است. وقتی پوست یک پرتقال جنوبی را جدا می کنید، معمولاً یک پرتقال کوچک رشد نکرده در انتهای آن وجود دارد. این مشکل به صورت سوراخ نیز قابل مشاهده است. پرتقال های جدید بدون دانه هستند و تفاله آن بسیار شیرین، آبدار و خوشمزه است.

ایران هفتمین تولیدکننده پرتقال در جهان است که تولید این محصول در مناطق شمالی و جنوبی ایران مانند مازندران، گلستان، گیلان، فارس و هرمزگان انجام می شود. یکی از بهترین انواع این محصول در ایران تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد که معمولا پس از برداشت این محصول مقادیر قابل توجهی از آن را تا زمان مناسب برای فروش در سردخانه نگهداری می کنند. پرتقال یکی از میوه های پرطرفدار در ایران به شمار می رود که سرانه مصرف بسیار بالایی دارد، با توجه به اینکه تقاضا برای خرید این محصول بسیار زیاد است، می توان گفت بازار خرید و فروش پرتقال پر است. گسترش یافته و سودآوری دارد.

پرتقال یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین میوه ها در جهان است که سالانه مقادیر قابل توجهی از آن تولید و در بازار توزیع می شود. به طور کلی پرتقال دارای ارقام مختلفی مانند والنسیا، پارسون، تامسون، مارس، محلی، لبنانی، خونین و … می باشد که قیمت انواع پرتقال های ذکر شده بسته به کیفیت آنها متفاوت است. عوامل مختلفی مانند اندازه، یکنواختی، رنگ، نوع، بسته بندی، حجم تولید سالانه و … تاثیر مستقیم بر قیمت پرتقال دارند، بنابراین نمی توان قیمت پرتقال را به طور دقیق و ثابت اعلام کرد.

دانستن قیمت پرتقال امروزه برای همه شرکت ها و افرادی که کسب و کارشان به نوعی با پرتقال مرتبط است یک امر ضروری است. همانطور که می دانید مشتقاتی مانند آب میوه، دسرهای نیمه آماده، نوشابه، مربا و… از پرتقال تهیه می شود، قیمت پرتقال امروزی مستقیماً بر قیمت نهایی همه این محصولات تأثیر می گذارد. قیمت پرتقال امروز تا حد زیادی به حجم تولید و میزان تقاضا بستگی دارد، بنابراین اگر پرتقال تولیدی بیشتر از تقاضای بازار باشد، قیمت پرتقال امروز کاهش می یابد و بالعکس. هزینه نگهداری و نگهداری پرتقال، حجم صادرات، هزینه حمل و نقل، اندازه، رنگ، نوع و طعم پرتقال از جمله عوامل موثر بر قیمت پرتقال امروزی است. لازم به ذکر است که نرخ تورم و قیمت دلار به طور غیرمستقیم بر قیمت پرتقال امروز تاثیرگذار خواهد بود زیرا افزایش نرخ تورم باعث افزایش هزینه نیروی کار و هزینه تولید پرتقال می شود که این امر باعث افزایش قیمت پرتقال نیز می شود. قیمت پرتقال قیمت پرتقال امروز افزایش می یابد.

تامسون یکی از انواع پرتقال است که دارای گونه های مختلفی از جمله پرتقال خونی تامسون، پرتقال تامسون ناول و پرتقال تامسون شمال و جنوب می باشد که قیمت پرتقال های تامسون مذکور با یکدیگر متفاوت است. قیمت پرتقال تامسون به عوامل مختلفی از جمله اندازه، نوع، بسته بندی، پوست نازک، سلامت، طعم، رنگ، منطقه رشد و … بستگی دارد. و هر یک از این عوامل می تواند به طور مستقیم بر قیمت پرتقال تامسون تأثیر بگذارد. . وقتی از اندازه پرتقال صحبت می کنیم، منظور بزرگ بودن آن نیست، پرتقال باید اندازه مناسبی داشته باشد و پرتقال بزرگ یا خیلی کوچک، قیمت پرتقال تامسون باغداران شمال کشور را کاهش می دهد. در سال گذشته با این مشکل مواجه شد و مجبور به ارائه قیمت پایین برای پرتقال تامسون شد. این محصول در دو منطقه شمالی و جنوبی کشور تولید می شود که قیمت پرتقال تامسون جنوبی نسبت به قیمت پرتقال شمال تامسون بالاتر است و این تفاوت قیمت به دلیل کیفیت و طعم بهتر نوع جنوب این است. قیمت پرتقال تامسون به بسته بندی آن نیز بستگی دارد، مقداری از پرتقال ها برای بسته بندی و سورت به سالن های مخصوص ارسال می شود، بنابراین قیمت پرتقال تامسون فله بسته به نوع بسته بندی کمتر خواهد بود.

پرتقال در پایان فصل تابستان از باغداران خریداری می شود و سپس در سبد یا جعبه در سردخانه نگهداری می شود تا پرتقال در شرایط مناسب در بازارهای داخلی یا خارجی به فروش برسد. بازار اصلی خرید و فروش پرتقال در شمال استان مازندران و استان گیلان است و بازار فروش این محصول در جنوب استان های فارس، هرمزگان و کرمان است که بیشتر تولید این استان ها در داخل کشور و مقداری نیز مصرف می شود. نیز صادر می شود. پس از برداشت محصول برای نگهداری یا فروش به میادین میوه و تره بار ارسال می شود. معمولاً محصول با توجه به اندازه و رنگ به کیفیت های مختلف تقسیم می شود. بیشترین مبلغ خرید مربوط به نوع تامسون است.

با توجه به ویژگی پرتقال به راحتی می توان آن را به مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد، همچنین این محصول برای صادرات به کشورهای با فاصله زمانی طولانی بسیار مناسب است. بازار تولید و عمده فروشی پرتقال شمال یکی از بازارهای مهم کشاورزی ایران است که توانسته نیاز داخلی کشور و صنایع مختلف را تامین کند و حتی صادرات خوبی نیز داشته باشد. در زمینه صادرات کالا نیز موفق به افزایش درآمد ارزی ایران از فروش داخلی و خارجی این محصول شده است. کیفیت این محصول صادراتی ایرانی باعث تقاضای منطقه ای برای خرید محصول صادراتی و صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس قطر، امارات متحده عربی، روسیه و ارمنستان شده است. در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه تامین و عمده فروشی پرتقال صادراتی و ارسال این محصول صادراتی به سایر کشورها فعالیت دارند.

پرتقال صادراتی ایران در استان های فارس، هرمزگان، کرمان، مازندران و گیلان به طور گسترده تولید می شود. وجود سوله های بسته بندی در این مناطق باعث شد تا محصول پس از برداشت به این سوله ها رفته و برای مصرف داخلی و صادرات آماده شود. بازار عمده فروشی پرتقال شمال به اوج خود رسیده است و خریداران و صادرکنندگان زیادی مشغول جمع آوری و بسته بندی این محصول صادراتی برای خرید یا ارسال به کشورهای دیگر هستند. از جمله بازارهای بسیار مهم برای فروش پرتقال صادراتی ایران، بازار کشورهای مشترک المنافع مانند روسیه و ارمنستان است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما